niedziela, 30 czerwca 2013

Soki Limmi - recenzja

Jakiś czas temu wspominałam Wam o sokach Limmi (cytrynowym i limonkowym), które miałam możliwość przetestować dzięki Creative Magazine, dziś pora na moją opinię na ich temat :)

Na początek trochę informacji od producenta.


Soki te:
- zostały wyciśnięte ze świeżych owoców
- zawierają witaminę C
- są produkowane we Włoszech
- 1 butelka (200 ml) = 1 kg limonek

Po otwarciu soki należy przechowywać w lodówce.

Sok z limonek - składniki:
sok z limonek (99,97%), olejek eteryczny ze skórki z limonki, przeciwutleniacz E224.
Zawiera siarczany.

Idealny do: koktajli, drobiu, sałatek, owoców morza, napojów.

Sok z cytryn - składniki:
sok z cytryn (99,97%), olejek eteryczny ze skórki cytryny, przeciwutleniacz: pirosiarczyn potasu.
Bez dodatku cukru. Zawiera naturalnie występujące cukry.

Idealny do: ryb, drobiu, owoców morza, sałatek warzywnych i owocowych, koktajli i innych napojów.

Moja opinia

Opakowanie 
Butelki, w których zostały zamknięte soki są bardzo poręczne i wygodne. Co ważne posiadają dozownik z dziurką, dzięki czemu można w łatwy sposób kontrolować nalewanie soku - nie ma ryzyka, że  wyleje się go więcej niż chcieliśmy.
Zapach
Aromat jest jak najbardziej naturalny, aż ma się ochotę na pyszną lemoniadę :)

Smak
Informacja zamieszczona na opakowaniu - "Wyciśnięte ze świeżych owoców", mówi wszystko o smaku tych soków. Smakują dokładnie tak jak sok wyciśnięty z cytryny czy limonki. Nie wyczuwam w nich żadnych chemicznych "smaczków" ;)
Zastosowanie
Producenci przedstawiają całą gamę zastosowań soków, ja nie byłabym sobą, gdybym nie wykorzystała ich na swój sposób. Jestem ogromną fanką różnego rodzaju napojów, dlatego też głównie w tym obszarze wykorzystywałam soki. Super sprawdzają się standardowo jako dodatek do herbat lub wody z lodem (super opcja na upały). Sok z limonki dolany do Coca-Coli lub Pepsi nadaje jej wyśmienity, kwaskowy smak. Moje trzy hity to:



Kawa mrożona cytrusowa
Wiem, że te połączenie może wydawać się dziwne, ale taka kawa jest naprawdę smaczna i bardzo orzeźwiająca. Do zrobienia jej wystarczy: woda, kawa rozpuszczalna, sok z cytryny lub limonki, kostki lodu. Nie podaję proporcji, ponieważ zawsze robię wszystko "na oko" :)
Na zdjęciu wyżej już trochę ubyło jej ze szklanki ;) oto kawka w pełnej krasie.


Zielona herbata z sokiem z cytryny
Uwielbiam zieloną herbatę, dlatego też postanowiłam sprawdzić jak w jej przypadku sprawdzą się soki. Najlepiej używać herbat liściastych. Muszę przyznać, że idealnie smakuje lekko schłodzona z sokiem z cytryny. 


Napój truskawkowo-cytrynowy
Był to mały eksperyment, aczkolwiek bardzo udany. Zaparzyłam herbatę z suszu owocowego (dość mocną), ostudziłam ją, zmiksowałam truskawki, dodałam herbatę i sok z cytryn, lekko osłodziłam. 
Proste i bardzo dobre :)


Co ciekawe napój ten można też zamienić w pyszne lody. Wlewamy go do specjalnych pojemników, po kilku godzinkach w zamrażarce wyglądają tak:


Można też zamrozić je w plastikowym pojemniku i zmiksować, uzyskamy wówczas pyszne lody sorbetowe. Jeżeli ktoś nie lubi truskawek, może wykorzystać inne owoce lub zrobić lody sorbetowe na bazie samego soku z cytryn lub limonek. Wystarczy woda, sok i cukier :)

Bardzo dziękuję Creative Magazine za możliwość przetestowania soków :)


A może Wy macie jakieś ciekawe pomysły na wykorzystanie soku z cytryny lub limonki? 
Czekam na Wasze pomysły ;)

1 komentarz: